Przejdź do głównej zawartości

Terapia cranio- sacralna dowody medyczne.


Temat terapii cranio- sacralnej jest rozległy, dlatego też sięgnęłam wiedzy u podstaw. Dowody medyczne dr Johna Upledgera są niepodważalne. Ten rodzaj postępowania z ciałem i psychiką zainteresował mnie na tyle głęboko, iż przedstawię własne obserwacje na sobie i na pacjentce, która zgodziła się na publikację.

Krążki międzykręgowe amortyzują przed wstrząsami, jeśli pojawi się ucisk możemy mówić o kompresji. Energia w ciele to ogniowa kula- cysta nie może być ot, tak po prostu zniszczona. Powstaje naturalna skłonność do dezorganizacji. To zjawisko nazywamy entropią. Terapia czaszkowo- krzyżowa dowodzi, że dzieci z autyzmem, czy porażeniem mózgowym osiągają zadawalające dla ich zaburzeń wyniki w nauce. Często pacjenci chcą być masowani tylko tam, gdzie boli, co jest pojęciem błędnym i niezasadnym. Medycyna funkcjonalna  podważa tą tezę a dla udowodnienia przytoczę odpowiednie przykłady. Masaż ręki odpowiada stopie, masaż nadgarstka- stawu skokowemu, masaż przedramienia- podudziu, masaż stawu łokciowego- stawu kolanowemu, ramię- udo, masaż stawu barkowego- stawu biodrowemu, pas barkowy- pas miednicy.

Terapia czaszkowo- krzyżowa skupia się nie tylko na osteopatii, ale w głównej mierze na psychice. Ta kwestia zainteresowała mnie szczególnie, ponieważ coraz częściej jako praktyk spotykam się z uwolnieniem psychosomatycznym podczas sesji masażu. Chciałabym przytoczyć w tym miejscu przykład mojej pacjentki. Robiłam jej masaż indyjski głowy i mimowolnie wspomniałam coś o zakupach w galerii. Nagle zauważyłam, że Julka zaczęła kręcić się po stole. Nic nie mówiła, po jej policzkach spływały łzy. Po czwartym spotkaniu okazało się, że wówczas czteroletnia Julia zgubiła się w sklepie. Była przestraszona, bo nigdzie nie było widać mamy. To wydarzenie opowiedziała jej rodzicielka przed wizytą u mnie.
Kolejnym przykładem będzie mój własny. Połamałam rękę a dokładniej głowę kości promieniowej. Operacja trwała prawie trzy godziny, zostały usunięte odłamki kostne, które tkwiły gdzieś tam w środku. Były też robione inne rzeczy, o których mino braku narkozy nie pamiętam. Chodziłam na rehabilitację i znam problem bólu z perspektywy pacjenta. Mimo uzyskania prawie całkowitego wyprostu nosiłam rękę przykurczoną. Co to znaczy? To znaczy, iż pamięć o bólu dekompresowała wygodna pozycja ułożeniowa zapisana w mojej głowie. Kiedyś upadłam a cysta energetyczna umiejscowiła się w lewym boku. Tygodniowe ukierunkowywanie energii w konkretnym obszarze  dolegliwości sprawiły poprawę mojego stanu zdrowia. 

Wracając do dr Upledgera prowadził on badania nad pobudliwością dzieci. Jeśli głowa dziecka podczas porodu uległa przeprostowi, dochodziło do zaklinowania potylicy na górnym kręgu szyjnym, co miało przełożenie na różne przewlekłe stany chorobowe. Podsumowując podam ostatni z  dowodów. Tenisistka, medalistka z uporem maniaka twierdziła, że cierpi na łokieć tenisisty. Jednak lekarz wyczuł, że prawa strona miednicy daje mu poważnie do myślenia. Podczas uwolnienia somatycznego dowiódł on, że sportsmenka upadła  na tą stronę po kłótni z trenerem, który kopnął dziewczynę w pośladek. Oprawcą był ojciec, który usilnie wywoływał w niej poczucie porażki i wstydu po przegranym meczu. Ból łokcia to była zwykła asekuracja psychiki przed powrotem na kort. 

Drodzy Czytelnicy cieszmy się z małych rzeczy, przez to okno spogląda Bóg i te małe rzeczy w postaci uśmiechu, uścisku dłoni, rozmowy funduje Nam często- ten Nasz przyjaciel zza chmur. Nauczmy się mówić słowa piękne : „Dziękuję, że jesteś”, „ Jesteś kochana/y”, Jaki cudowny, słoneczny dzień ”, „ Cenię Cię, jesteś moim dobrym pracownikiem” , „Świetnie wyglądasz”. Niech Nasze dusze tańczą w deszczu a każda kropla będzie podarunkiem od losu.

KOCHAJMY
MOTYWUJMY
PRZEBACZAJMY
BĄDŹMY WOLNI
WDZIĘCZNI

Pierwszy raz nie użyję słowa zapraszam, polecam, czy naprawdę warto.
Dla mnie nie ma lepszego momentu niż spotkanie z drugim człowiekiem. Tylko szepnę :

„JESTEM”.

Katarzyna Karska

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

RODZAJE MASAŻY

 

Drenaż limfatyczny skuteczny sposób na zdrowie.

Po zapoznaniu się z książką pt. "Limfa", stwierdziłam , że drenaż limfatyczny to zaproszenie do swojego ciała pięknego kwiatu, który ubogaci cały ogród. Około 70 % ludzkiego ciała składa się z wody: krwi, płynu śródmiąższowego i chłonki. Sama etymologia słowa : "limfa" znaczy woda. Duńska naukowiec Maiken Nedergaard dokonała wpaniełego odkrycia. Zidentyfikowała sieć naczyń limfatycznych w mózgu, które usuwają toksyny za pomocą płynu mózgowo - rdzeniowego. Układ glimfatyczny pracuje najbardziej, kiedy śpimy.  Uczeni odkryli, iż słabe drenowanie limfatyczne opon mózgowych w ośrodkowym układzie nerwowym może prowadzić do zakłóceń poznawczych. Szlaki metylacyjne regulują procesy odtruwania oraz usprawniają procesy metaboliczne w organizmie. Udrożnienie wężłów chłonych, pachwinowych usuną nadmiar płynu angażując do pracy cału układ. Co bym zaleciła robić w domu i po za nim,by limfa płynęła prawidłowo?  Na pewno: szczotkowanie na sucho, okłady z oleju rycynowego, pływanie

Choroba Bechterewa

Sama nazwa brzmi poważnie, kto zmaga się z tą dolegliwością , wie że łatwo nie jest.  To choroba zapalna atakująca stawy krzyżowo- biodrowe, tkanki okołokręgosłupowe, ból zlokalizowany jest także w odcinku szyjnym i obręczy barkowej. Jednym słowem mówiąc  schorzenie dotyczy nie najmniejszego procentu układu, jakim jest w swej całości człowiek.  Wiadomo, że w tym przypadku ruchomość kręgosłupa jest znacznie ograniczona.  Co jest tego powodem? Przyczyną pierwotną jest stenoza cenralna, spowodowana  zmianami wtórnymi na wyrostkach stawowych dolnych, co powoduje zwężenie światła kanału kręgowego. Zanikom ulegają mięśnie, kostnieją więzadła. Z powodu obciążeń cierpi Nasza postawa ciała, która jest obolała oraz pochylona.  Pomiarowi siły mięśniowej służy test Lovetta, który wykonuje przed rozpoczęciem masażu, w niektórych jednostkach chorobowych. Masaż stanowi podstawę do wykonywania dalszych etapów postępowania terapeutycznego: fizykoterapii, kinezyterapii. Jakie zabiegi fizykalne polecam?